Mååndag

 
Och så var det måndag igen, men det är skönt då jag ändå bara går 2 dagar den här veckan. Först så hade vi iaf en svenska lektion med glass och inget speciellt gjort då vår svenskalärare sorgligt nog ska sluta och på naturkunskapen som vi hade efter så gjorde jag heller inget då jag är klar. Eller ja jag har extra grejer jag kan göra men vem orkar hålla på med sådant liksom. Vi fick även sluta en och en halv timme tidigare vilket alltid är najs.
 
Efter skolan så har jag fotat och läst innan ridningen. Det var mening att det här skulle bli vår sista ridning men Jenny hade sprängande huvudvärk så vi körde lite friridning idag och tar sista gången nästa gång. Jag red Werner som redan från början började bråka och då var jag SÄKER på att allt skulle gå och helvetet då jag heller inte är så bra på att ta intiativ och göra saker själv. Men mot all förmodan så gick det faktiskt bra, först övade jag på att rida med och utan stigbyglar då jag har lite problem med båda beroende på vilken häst jag sitter på. Sedan skulle vi galoppera och först ville han inte gå upp i galopp men varje gång jag var på väg att ge upp så fattade han galopp men eftersom jag inte var beredd så började jag dra i tyglarna för glatta livet. Efter att det hänt några gånger så var jag livrädd för att försöka igen men jag försökte ändå och tillslut fick jag till det när jag slutade dra i båda tyglarna. Så i slutänden var jag iaf nöjd då allt gick bra med lite hårt arbete.

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0