Rädslor

Tumlbr tells my mind.
 
En av min allra största rädslor är framtiden. Oftast låter jag bli att tänka på framtiden eftersom det skrämmer skiten ur mig men idag kunde inte mina tankar hålla sig. Jag tänkte väldigt mycket på vad jag vill göra efter gymnasiet, drömmar och resor. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad jag vill göra efter gymnasiet, det är alltid olika. Men idag så börja jag tänka på en sak och det är att de flesta håller jämt på att säga vad de ska göra i framtiden istället för att lyfta på arslet och göra det. Jag kan erkänna att jag själv är så. Vet inte om någon av er har läst Looking For Alaska av John Green(a wise man btw) men här ett väldigt bra citat därifrån.
 
You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you'll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present.” 
 
Det är vad jag känner att jag ofta gör för sanningen är att vilken sekund som helst så kan jag ta ett beslut som förändrar hela mitt liv. Jag kan sticka om jag känner för det, jag kan sluta prata med männsikor som bara tar min energi och jag skulle kunna gå fram till killen jag har världens största crush på och berätta hur jag känner. 
 
Allt det här är anledningen till varför jag inte vill tänka på framtiden, jag är rädd att jag fastnar i tänkandet istället för att göra något och jag är rädd för att göra något som jag sedan kommer ångra så himla mycket. 

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0