Cyberbully

 
Teen girl Taylor Hillridge gets a a laptop for her birthday and signs up on a social networking site. She starts to feel alone as her friends ostracize her and she falls victim to cyberbullying. - Via IMDb
 
Jag tycker filmen var så sjukt grymt bra, men samtidigt hemsk. Men sanningen är att det här finns! Folk går på vanadra trycker ner varandra på internet och nästan överallt finns det antingen ingen lag eller så är lagarna vaga. De är så många människor som inte förstår förrän det är försent, förrän någon inte orkar mer och bryter ihop. Men det borde inte vara det som ska behövas för att folk ska förstå. 
Jag kan förstå att man kan vara rädd för att folk ska gå på en själv istället men ju fler ni är som står upp destå bättre. Det gäller även verkligheten. Ser ni någon om blir utsatt och nedtryck gör något, ser ni någon som mår dåligt prata med dem, ser ni någon som sitter ensam gå fram till den. För mobbning startar med oss människor men den kan också sluta med oss. 
Säg nej till mobbning, spelar ingen roll var den sker.

Kommentarer
Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Var tvungen att googla och se den där filmen efter att ha hittat en GIF (liknande de två sista i ditt inlägg). Den hade verkligen ett viktigt budskap, sånt där händer ju på riktigt hela tiden. Och tyvärr tar vissa faktiskt livet av sig...

Dock så tyckte jag att den var väldigt amerikansk och lite töntig. Typ "Omg kan inte skriva att jag har svarta trosor för det är såå naughty"... Det kändes inte som om de var 17 riktigt.

Svar: Jag förstår vad du menar, kan hålla med lite om det.
Johanna, 14 år och drömmare...

2014-01-03 @ 23:44:15
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0