Skolavslutning

Jag tänkte skriva om Onsdag och Torsdag förra veckan. Avslutningsmiddagen och skolavslutningen, vill ju ha något att minnas.
På onsdagen så skulle vi börja 14.00 men jag gick upp 8 för att få min frisyr fixad. Vi började vid 8.30 och var klara 9. Sedan tittade jag på PLL säsong 4 första avsnittet. Sedan så tog jag en promenad med Charlie, vilade och gjorde i ordning mig. 
Vid två var jag vid skolan där jag träffade alla och pratade men några, haha social inkompitent här. I vad som kändes som evigheter i en varm lokal gick vi ut och tog ett foto av alla nior.
Efter det var det en förrätt som jag inte åt och Asiens(ja vi har as coola namn på våra spår) lärare och elevers spex. Vid Amerikas spex så åt vi varmrätt och två av elver storgrät så var jag så himla nära att göra det själv. Efter det blev det efterrätt vilket var en JÄTTE god chokladkaka och bär och Europas(vårt) spex. Först var det vårat vilket var det roligaste sedan var det lärarnas.  Det de gjorde om mig stämde rätt så bra, hehe. Efter det spexet började jag att gråta vilket blev en liten kedjereaktion då fler började gråta. När jag väl slutade gråta så hade någon annan börjat och då började jag igen.
Den till och med ser AS god ut på bild!
 
Efter det delade de ut utmärkelser och sedan var det slut. Vi gick ut och tog en grupp bild. Vi gjorde även en gruppkram och då tänkte en av killarna hålla tal men då började njag stor gråta så hans tal blev bara några ord långt, hehe.
The class!
Vår gruppkram, stod på andra sidan.
The gurls.
Jaja lite känslig.
Men även Adina är busted!
 
Jag slutade gråta när jag kom hem och då hade jag varit på skolgården en stund.
när jag kom hem packade jag för att vi skulle sova hos Sara och bytte om. Sedan skjutsade mamma mig till festen. Alla förutom jag, Amanda, Malin, Adina och Markus drack. Nu i efterhand skulle jag nog velat druckit för de som drack hade jätte kul och vi andra hade as tråkigt. Man behöver inte alkohol för att ha kul men då var det bara de som drack alkokol som hade kul. Mot slutet fick vi vara ansvarsfulla och dela ut vatten till folk trots att det fanns vuxna där. Sedan kom någon som jobbade på skolan och han ring Soc som kom och stängde ner festen. Men helt ärligt så behövdes det inte för det var inte super övderdrivet för på 9:ornas fest förra året som de hade i hela byn kom polisen till.
Men efter festen stängdes ner vid tolv så gick jag, Malin och Adina och mötte upp Sara, Kicki och Johanna så gick vi till Sara och sov där.
Dagen efter gick vi upp vid 6 eller ja jag och Adina. De andra gick upp tidigare. Men vi gjorde oss iordning och gick till bussen och åkte till skolan. Vi kollade på Kicki, Sara och Johannas skolavsluting sedan blev det vår egen.
Först var det tal och utdelande av stipendier. Självklart fick Adina ett. Sedan fick vi våra betyg och då grät en av våra lärare. Jag pratade med Adina eller Malin(minns inte) om vilka lärare som troligen inte skulle börja gråta och om de gjorde det skulle vi nog också det. Helt plötsligt började l'raen gråta och då började jag. Efter skulle vi samlas i klassrummet fast det blev inte riktigt någon smaling för gick till en annan nians klassrum för att se en av deras lärare sjunga. Sedan stannade vi en liten stund sedan blev det hemåt. På kvällen kom släktingar och grattade mig.
 
Vet att det blev långt men jag vill kunna läsa det senare och JA jag är rätt så k'nslig trots att jag försöker att inte visa den sidan för ofta, tycker bättre om att vara stöddig. Men alla bilder inlägget är Adinas bilder.

Kommentarer
Postat av: Elin


Börjar typ gråta av att läsa det här, tänker på min högstadietid! 3 år sen typ... har ett år kvar i skolan, DET är sjukt! hahaha jag och mina kompisar var de enda som inte heller drack på 9:ans avslutningsfest xD Men helt ärligt, man har roligare när man dricker på fest hahahaha, fast man ska inte va dygnrak och spy och grejs det är bara äckligt. lol. ska jag va den som pratar höhö. har du druckit nån gång?

Kram

2013-06-22 @ 20:40:06
URL: http://hallonflickan.bloggagratis.se
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0