The Hunger Games

Nu kommer lite av min åsikt om alla böcker i serien så ni läser detta på egen risk!
 
I den första boken visste jag vad som skulle hända eftersom jag sett filmen först men i andra boken kom det mesta som en överraskning. Det andra hungerspelen, Cinnas död(!!!), att de rymde och skapade revolution. Den tredje boken var också förvånande men där var det mer döden som fick mig på fall. Där dog Finnick och Prim. Prim som bara var 13. En sak till är att Gale och Katniss aldrig fick se varandra igen, de kunde väl i alla fall vara vänner??
 
De här böckerna är så himla annorlunda de jag normalt läser, de jag läser sveper in mig och ger mig ett lyckligt slut. Vissa kanske skulle kalla det där ett lyckligt slut men det är det inte för mig. Jag tänker fortfarande att det måste finns en version med ett annat slut. Ett bra slut. Men det jag tror upprör mig mest med den här boken är att den är så verklig, i verkligheten finns det inte lyckliga slut. Människor man älskar dör. Ni får tycka att jag är deppad men det är sanningen. Det jag älskar med böcker är att jag brukar läsa och bara släppa verkligheten men sanningen är att vi inte kan släppa den. För vi alla måste inse den. Visst vi kommer ha underbara stunder men vi kommer också ha stunder där vi inte förstår meningen med livet.
 
Okej sanningen är jag vet inte var jag är på väg med detta, jag bara är helt konstig efter läst boken. Jag vet inte vad jag känner men jag är rätt så säker att det kommer bli svårt att somna nu...

Kommentarer
Postat av: stina liffner

Håller med om att slutet är lite depigt, dom borde fortfarande kunna vara vänner efter allt som dom har gått igenom!
Så sorligt att Prim dör och att Katniss fortfarande inte har läkt riktigt i slutet av boken,

2013-07-30 @ 12:34:18
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0