Pappor

Idag har jag tänkt väldigt mycket på hur jag skulle känna om någon plötsligt tog min pappa från mig, jag skullebli förstörd. Jag tror väldigt mycket att jag är vem jag är tack vare mina båda föräldrar. Min pappa är den av mina föräldrar som är mest lik mig och det gör att han förstår mig bäst vilket betyder att utan honom skulle jag vara helt  lost ibland.
 
Anledningen till varför jag tänkt så mycket på detta är just för att läst om en liten flicka som heter Selma och hennes familj. Hennes pappa Adel kommer antagligen bli utvisad till Iran, han flydde från Iran för att han varit politisk aktiv om och demokrati kurders rättigheter så om han kommer tillbaka kommer han antagligen hängas. Men om han inte hängs kanske han kan få komma tillbaka om 4-5 år om han söker uppehållstillstånd. Det var någon som jobbar på Migrationverket som pratat med Aftonbaldet om att om det finns en mamma så behövs inte en pappa.
Då har jag bara en fråga, så det hade inte spelet någon roll för dig om du haft en pappa eller inte? För mig och de flesta i detta avlånga land är det självklart att ha en far, har vi då rätt att ta den chansen från en annan? Nej det har vi inte.
 
Hittills har ni läst rätt Migrationsverket funderar på att ta i från en flickas möjlighet att ha en far och fars möjlighet att få se sin lilla dotter växa upp. Om han blir tillbaka skickad såblir han antagligen hängd, hur ska Emma berätta för sina lilla dotter att hennes far kanskeär död och att hon aldrig kommer få se honom mer.
 
Migrationsverket påstår att han flydde hit gjorde hela situationen värre men vad skulle han annars gjort? Alltså de har ingen rätt att skicka tillbaka honom för FN:s barnkonvention som Sverige skrivit på har en sak skriven som är ”Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn.” Räck upp handen den som tror att slänga ut Adel till Iran är det bästa för Selma, vem tycker att ta i från henne all den kärlek och trygghet han ger henne är det bästa för henne.
 
Alltså Adel är som alla andra han jobbar och jag har läst hur folk skriver atthan ska ut för att han kostar Sverige för mycket men vore deet inte bara lättare att slänga ut en arbetslös svensk inte någon som bidrar. Jag är inte ett dugg politisk eller något sådant alls av mig men jag kan skilja på rätt och fel vilket är bättre än att bara vara politisk.
 
Om ni orkat läsa allt och håller med mig och alla andra som kämpar för den familj hjälp till och sprid via twitter med hashtagen #selmaspappa, sprid via facebook eller bloggen, det finns även en namn insamling skriv under den HÄR. Hjälp Emma, Adel och Selma att  få stanna som en familj.
Den här bilden är tagen av och får Lena Larsson som även hon kämpar för dem. Tack vare henne fick jag höra om detta. Så bara vilken underbart fin familj.

Kommentarer
Postat av: Adina

Där har vi nyhetsläxan! XD

2013-01-22 @ 07:24:54
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Usch, inte alls roligt. Ens föräldrar är ens första vänner, ens föräldrar är ens första hjältar, ens föräldrar är de första man lär känna, inget man bara kan släppa sådär :/ Kramisar Carro

2013-01-22 @ 14:47:09
URL: http://quiethell.myshowroom.se/
Postat av: EMMAS!

naw vilken fin bild:)

2013-01-22 @ 19:42:05
URL: http://eemma.se/
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0