Mobbning

Mobbning är något som sker vardagligen i alla länder. Det är något fruktansvärt, någon människa bestämmer sig för att vara elak mot någon annan oftast för ingen anledning alls. Man bara börjar frysa ut någon, säga hemska saker och till och med slå någon. 
 
Tyvärr så är mobbning något som man antagligen aldrig kommer "utplåna" för det kommer alltid vara någon som trycker ner någon annan. Men självklart kan vi minska siffrorna, för det är så många som ser mobbning men låtsas inte om det. Det är många som bara går förbi eller tittar åt annat håll. Det är en stor anledning till varför så många fortfarande blir nedtryckta, för att så många ignorerar det. Jag förstår att det ibland kan vara läskigt att ingripa, men gör något annat då. Säg till en lärare eller ta hjälp av människor omkring dig. I värsta fall ring polisen! Men gå inte bara förbi eller vända era huvuden och låtsas som det aldrig hänt.
 
Mobbning är inte okej! Inte på internet eller verkligheten. Blir någon nedtryckt, ryck in och hjälp. Vem vet du kanske till och med räddar någons liv.
 
Jag såg videon nedan på Moa Murderess blogg, det är så hemskt att se hur vissa bara går förbi men samtidigt underbart att se de som försöker hjälpa. Min favorit är med tjejen som kommer upp vid 2:11, hon är mycket kortare än honom men hon ger sig in ändå. Det är DET männsikor borde göra, snälla någon ge tjejen ett pris!

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0