Första gymnasiedagen!

IDAG VAR DET FÖRSTA DAGEN I GYMNASIET!
 
Jag gick upp vid halv sju och tog det lugnt. Jag gick till Malin vid halv åtta och därifrån drog vi till Adina. Adinas pappa skjutsade oss idag, vi kommer ta bussen imorgon och resten av dagarna i tre år. Men iaf vi kom till skolan 40 minuter tidigt så vi gick runt lite i samhället runt där om. Vid nio så blev det uppropning och vi fick gå till våra klasser. Jag har ungefär samma schema som Malin och Adina förutom att de har språkval en gång i veckan. Vi börjar inte med lektioner förrän på Tisdag men i morgon och på Måndag ska vi ha diagnoser vilket jag tycker känns lite läskigt.
Idag så hade vi något lära känna skolan sak där vi skulle gå runt och svara på frågor om skolan. Vi hade även någon tävling där man kunde vinna en biobiljett haha.
Aja vi slutade vi halv tolv men fick vänta på bussen i 20 minuter. När vi kom till stan så gick vi först till Smarteyes eftersom jag bara tappar mina linser hela tiden. Efter det åt vi på Donken(japp jag använder hipster namnet). Efter det gick vi till Åhléns och kollade efter Taylor parfymen vilket vi hittade. Men jag tänker inte köpa den förrän jag får lön. Sedan gick vi och åt frusen yoghurt vilket var sjukt gott.
Efter det gick vi i lite affärer, bara så ni vet. Jag borde INTE få gå med pengar i affärer. Jag hade inte tänkt köpa något men det slutade att jag köpte en tröja för 35kr från New Yorker min favvo affär.
Efter det åkte vi hem, väl hemma gick vi till biblan. Jag hämtade min bok och så gick vi och hälsa på en gammal lärare haha.
 
Jag tänkte sätta mig och läsa ut boken jag läser om så jag kan börja på boken jag hämtade för det är en bok på engelska så det kommer ta längre tid.

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0