It feels like we been living in fast-forward, antoher moment passing by

Det var någon vecka sedan jag ett inlägg på en blogg med denna rubrik, den fångade antagligen min blick p.g.a. att den är från en 1D sång. Jag tänkte att det var ganska sant sedan var det inget mer med det.
Senare på natten/morgonen varknade jag 4 och hade ont i huvudet. Efter jag vart uppe och tagit huvudvärkstablett så kunde jag inte somna om. Då började jag tänka på det igen. Den här gången blev det lite mer "deep thoughts". Jag tänkte att det kändes som igår nör jag skulle börja 6 och tänkte att det var evigheter kvar tills jag slutar skolan och nu så går jag sista året på grundskolan.
Jag fyller 15 om lite mindre än 2 månader. När jag tänker på att jag blir 15 så tycker jag att det känns så stort. Jag vet att jag börjar gymnasiet nästa år. Jag lämnar allt jag känner igen och ger mig ut på nya äventyr. Lära känna nya människor. Vilket inte är det lättaste för mig eftersom jag kan vara ganska blyg ibland.
Men det som skrämmer mig mest är att jag börjar växa upp. Visst, jag vill kunna bestämma över mitt eget liv och resa hur mycket jag vill. Men samtidigt jag vill inte växa upp, jag vill kunna sitta i mammas knä när jag är ledsen eller bara kännde rmig nere. Jag vill inte flytta hemifrån och bo i en egen liten lägenhet. Eller på sätt och vis vill jag det men ändå inte.
Så ja allt det här med växa upp och att veta att tiden går så snabbt gör mig lite rädd. Just därför vill jag ha en tatuering med texten "Fearless" på min handled. För att den ska påminna mig om att även fast jag är liv rädd ska jag försöka endå för jag lever bara en gång.
 
Förlåt om detta blev ett djupt och tråkigt inlägg men jag bara kände för att skriva av mig lite. Och missförstå mig inte det ska samtidigt bli spännande att ge mig in på nya äventyr.

(Bloggen jag fick inspiration till detta inlägg)

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0