5/5-14

But first, let me take a selfie!
 
Hejsan människor! Min dag började med nationella läsförståelse i Svenska. Vanligtvis brukar läsförståelse vara det som går bäst för mig men idag så gick det så himla dåligt. Tror inte jag gjort så dåligt i från mig på läsförståelse förr, men nu är det gjort och jag kan bara hoppas på det bästa. Sedan så hade vi en slapp naturvetenskapslektion där vi såg på en film som blivit förbjuden i USA. Den drev lite med Amerikaners dumhet, hihi.
 
Efter skolan tog jag tag i mitt svenska tal och har nu skrivit mitt första utkast. Jag brukar inte skriva olika utkast men vi måste lämna in en lapp på Torsdag om vad vi ska prata om och har jag skrivit ett utkast så tänkte jag att jag kunde skriva lappen för att sen göra klart mitt tal som vi inte ska ha förrän på Måndag.
 
Nu på kvällen så var det ridning som gällde. Jag red fina Flingan som ni ser här ovanför. Det var en JÄTTE jobbig lektion då vi red med korta stigbyglar ute på sandbanan som ligger i en backe, vi red i fältsits flera varv tills alla förutom en gav upp(jag har inte så bra lår muskler hehe). Sedan så träna vi galopp, vilket inte gick så bra. Eller ibörjan gick det bra men när vi skulle stå i fältsits så tappade jag kontrollen på min snabba häst och ramla av. Fast det är bra för mig att ramla av eftersom jag behöver lära mig att det INTE gör ont. Men efter det då gick det faktiskt bra. Efter vi ridit i 40 minuter så fick de som var trötta skritta av till sommarhagen och det sluta med av vi blev två kvar av fem personer. Vi fortsatte att träna galopp och eftersom det fanns jätte mycket plats så ville Flingan och Owen(andra hästen som var kvar) tävla om vem som var snabbast vilket faktiskt var väldigt kul och Flingan vann, haha. När de skulle skritta av så hoppade vi av för att leda dem och få sträcka på våra ihoptryckta ben och när jag hoppa av höll mina ben på att vikas under mig av trötthet. Det var en jobbig men den roligaste lektionen på länge.
 
Oj, gud vad jag babblar. Har ni klarat er genom hela inläggt så får ni en stor high five från mig. Nu så ska jag kolla på serier och sedan sova nattinatti!

Kommentarer
Postat av: linah

så söt bild!:D

Svar: haha, tack :)
Johanna

2014-05-06 @ 03:26:28
URL: http://linaheve.forme.se
Postat av: Emma

Hoppas provet gick bra! Ha en skön tisdag :)

Svar: Det gick väl sådär men hoppas ändå på det bästa :) Tack detsamma! :D
Johanna

2014-05-06 @ 09:13:08
URL: http://emmiisliv.blogg.se
Postat av: Denise

Hihi min häst heter också Flingan :D

Svar: Vad kul! :)
Johanna

2014-05-06 @ 22:59:23
URL: http://flingans.nu
Postat av: Olympia Thurfjell

Jag har nu veckans blogg på min blogg, gå gärna in och delta!
http://lympan.blogg.se/2014/may/veckans-blogg.html

2014-05-07 @ 18:30:05
URL: http://lympan.blogg.se/
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0