Ledig Måndag

Tvingade Werner att ta en selfie med mig och eftersom han är svart så snys han inte super bra.
 
Eftersom mina skola och jag är bättre än alla andra så var jag ledig denna underbara måndag. Jag började dagen med en sovmorgon sedan en promenad med Charlie. Sedan har jag bakat scones, gjort våfflor, varit en duktig dotter och hjälpt till med disken och varit barnvakt åt min lillebror och solat en stund trots att det är såååå tråkigt.
 
Nu på kvällen så var det min sista ridlektion för den här terminen. Jag red Werner och vi skulle hoppa. Första hindret gick rätt så bra förutom att jag glömde att ta tag i manen så då råkade jag dra i tyglarna så att det gjorde ont i hans mun vilket gav mig problem resten av lektionen. Det var tre hinder och det var ett som jag aldrig fick över honom på annars så lyckades jag få över honom på alla tillslut. Men eftersom han var rädd att jag skulle dra i munnen igen på honom så vågade han inte riktigt hoppa över. Fast när han väl hoppa så gjorde han stora språng trots att det var låga hinder. Sista hoppet gick faktiskt rätt så okej då han bara gjorde ett tafatt försöka att smita åt vänster långt före hindret men eftersom han innan alltid bromsade framför hindret eller sprang förbi så var jag beredd på det och inte att han faktiskt skulle ta ett jätte språng över hindret. Vilket nog kan ha varit bra för mig då jag tappade tyglarna lite vilket innebar jag att inte kunde dra i hans mun och så tappade jag spöet och så stod jag upp hela tiden trots att jag är expert på att sätta mig ner mitt i hindret.. 
Sammanfattningen blir alltså att själva lektionen inte var så lyckad men mitt sista hopp blev det bästa på hela lektionen.

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0