Så våldtäkt är lagligt nu?

 
Jag håller helt med den här videon, en av de största debatterna just nu är ju skolan och betygsystem när den egentligen borde vara om vår urusla lagstiftning om våldtäkt. För just nu är det såååå många som blir våldtagna och våldtäktsmannen blir inte fällda. Jag har liksom läst om en kille som blev fälld för våldtäkt för att han låg med en tjej som var 14 när han var 17. Hon ville liksom ligga med honom och ja det var korkat att inte kolla upp hur gammal hon var men kom igen våldtäkt, jag vill liksom spy på allt det här. 
 
Det var en man som erkände på ett förhör att han haft sex med en tjej mot hennes vilja men eftersom hans advokat inte var med på förhöret så gills inte hans erkänande. Han sa liksom att han gjort det, vafan spelar det för roll var hans jävla advokat var! Juste, jag antar att ni alla hört om killen som sköt en tjej i huvudet med en soft airgun och sedan tvingade till sig oralsex. Han friades ju eftersom han inte visste att hon gjorde det under hot. Kom igen! Han är 16 år och hade precis skjutit henne med en soft airgun(och riktade den fortfarande mot hennes huvud), hur fan kan han inte veta att hon gör det under hot. Jo enligt rätten var det för att det var en lek, gud vilken rolig lek asså! Eller 21-åringen som var så full att hon föll ihop flera gånger på gatan och sedan blev våldtagen av en 46-åring. Han friades sen för att han kanske inte visste hur påverkad hon var. Asså kom igen! Hon kunde inte ens stå, nej men hon är säkert jätte nykter. Han hade dessutom låst in henne och tagit hennes telefon när hon vakna upp.
 
Ser ni hur sjukt allt det här är eller? Människor blir våldtagna men ändå blir våldtäksmännen inte fällda. Vill ni veta vad det här lär människor. Det lär tjejer att man inte får vara ute länge, man får inte ha sin super snygga korta klänning, man får inte vara fri! Det lär män att om en tjej är ute när det är mörkt eller har på sig "inbjudande" kläder, eller att du bara känner för det så är det helt okej att tvinga henne till sex, man lär dem att de kan knulla vem de vill när de vill utan att det har några konsekvenser. Men det kanske är något positivt? Nu kan ju jag gå och knulla vem jag vill mot personens vilja för jag kan ju liksom inte förstå att han inte vill. Alla människor över har varit gamla nog att veta vad som är rätt och fel och ändå så blir dem inte fällda.
 
Jag själv är helt ärligt väldigt rädd av att vara ute själv när det är mörkt. Just för att då kan vad som helst hända och det är stor chans att jag inte kommer får rättvisa sedan. Ni som våldtar, tänk om ni får barn. Tänk att samma sak ni gjort kan någon göra mot dem, men räkna inte då med att dem åker dit om inte ni gör det. Jag är trött på att vara rädd för att vara ute när det är mörkt, INGEN borde behöva känna rädsla för att vara ute när det är mörkt. Kom ihåg det!

Kommentarer
Postat av: melinda emilia ♥

Alltså det är sååå sjukt! Det leder ju till att fler inte anmäler eftersom man tänker att det ändå inte kommer leda nånvart..
Jag brukar också vara rädd utomhus ibland, men jag tycker alla tjejer ska köpa en pepparspray från teknikmagasinet, det är ju hur bra som helst!

Svar: Eller hur! Ja, jag ska nog köpa en pepparsprej asså, det vore ju sjukt bra att ha med sig.
Johanna

2014-04-07 @ 20:30:43
URL: http://melindaemilia.se
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0