Vilken värld...

Jag måste bara fråga vilken jävla värld lever vi i asså?
Jag blir jämt så himla irriterad sexism och sådant och nyss så fick jag se att Genusfotografen har en omröstning om Årets sexist 2013 och där står det varför de som är nominerad är nominerade. Och jag blir så JÄVLA förbannad! För jag fick precis veta att det finns ett program i Danmark som går ut på att några perverta gubbar sitter och bedömmer nakna kvinnokroppar, American Apparel tycker tydligen att kvinnor inte kan bära en unisexskjorta och byxor på en och samma gång, Anders Vendel lägger ut en reklam bild för sin resturang som innehåller honom i vanliga kockkläder och tjejer som har kockmössa, kockrock och stringtrosor.
Det är en massa sådana här skit som får mig att vilja spy 10 gånger om. En sak till som nästan ingen tyckt är konstigt är reklambilden för Salong Bangs, folk verkar inte tycka att det är konstigt men en reklam bild där han som äger salongen håller stypgrepp på en tjej.
 
Så i bland undrar jag helt enkelt om det finns något hopp för den här världen. Jag tycker också att ni borde gå in på Genusfotografen(HÄÄÄÄR) och rösta. För hon tänker personligen gå till den som vinner och ge den en mugg som ser ut som ett bröst. Vill ni inte rösta tycker jag ni ska in och läsa ändå då inlägget är väldigt läsvärt. 
Som ni ser verkar det som American Apparel inte tycker att den kvinnliga modellen kan ha på sig något annat medan den manlig ska vara fullt på klädd...

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

Håller med! Bra inlägg!

2014-02-05 @ 09:15:19
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0