Behöver inte dissa andra

 
En sak jag stör mig så sjukt mycket på är när folk säger "Kurvor är så vackra och ben är så fula." För jag förstår varför man säger att kurvor är vackra för det är de verkligen men det är även ben. Bara för att man tycker om det ena så behöver man inte dissa det andra. För folk tycker att det är fel att säga att kurvor är fult men däremot får man säga att det är fult att vara smal men vet ni en sak det finns folk som är födda smala och inte kan gå upp i vikt eller få massa muskler. 
Eller folk som står och säger att allt kvinnor fått gått igenom är männens fel. Bara för att man är feminist behöver man inte hata män. För jag anser att är man feminist så är man för lika rätt och inte att kvinnor ska stå högst. 
Eller folk som säger att bara vita är rasister för det är inte sant. Jag såg en bild för ett tag sedan där det först var en vit kille som sa "Jag är stolt att vara vit och skulle aldrig vilja vara något annat." och det anser många som rasistiskt och så car det en lika bild på en svart man som sa samma sak fast att han sa att han var svart och det anser folk som att stå upp för sig själv. Ser ni skillnaden, vita har svårare för att säga saker för att de lättare anses som rasister.
 
Nu kanske det här inlägget blev lite knäppt men jag tycker det är så jobbigt när man dissar något för att man tycker om något annat, jag kan själv erkänna att är duktig på att göra det när det gäller musik vilket jag jobbar på. Men det jag ville få fram med det här inlägget är att jag förstår att ni kanske har en åsikt att kurvor är snyggt eller att den där musikgenren är as grym men tryck inte ner andra människor eller deras åsikter för det.

Kommentarer
Postat av: aina [fotoblogg]

Bra skrivet!

Svar: Tack! :)
Johanna

2014-02-21 @ 11:18:38
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: CATTOAST

varför kurvor uppmuntras mera här i västvärlden är ju pga samhället har byggt upp en norm av hur en kvinna ska vara. Vi blir bombaderande med "skönhetsideal" från media, som säger att såhär ska man se ut.. och för det mesta är ju slanka kroppar som syns på bilderna, eller hur? det triggar upp samhället ännu mera och det får även unga tjejer med osäkerhet att såhär är det jag MÅSTE se ut.. därav varför den stora ökningen av anorexi har ökat. men ja, jag håller med dig att man inte ska dissa det ena över det andra. De har bara vinklat det i en hel fel mening med den texten.

Om vi ser i sydamerika, där är det ju kurvor som gäller.. det anses kvinnligt. Historiskt sätt, för att en kvinna med kurvor hon kommer föda ett hälsosamt barn, typ.

I indien är det fint att vara blek. I västvärlden är tanning fint. Varför? för det giver en tankeställare till andra människor att: åh, hon har råd att vistas i solen och resa till varma länder, medan jag har inte tid för att jag spenderar all min tid på ett kontor. Lite så i den stilen..

vi i vårt samhälle måste ändra på den typiska normen och istället acceptera alla former istället för att vara så färgblinda.

annars så, bra skrivet!

Svar: Ja jag håller helt med dig det enda jag ville få fram var just det att man inte ska säga att det är fult att vara smal för jag har sett människor skriva det och det finns människor som ser ut så för de är födda så. För man ska aldrig dissa något annat för att få fram sin egen åsikt men jag förstår och håller med det du skrev.
Johanna

2014-02-21 @ 12:59:18
URL: http://cattoast.se
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0