22, Your Academics

Är inte säker på om jag ska skriva hur jag är på att plugga eller typ vad jag går så skriver om båda.
 
Jag går första året på gymnasiet, linjen Estetik Media på gamla JB gymnasiet. Jag är rätt så nöjd med mitt val av både skola och linje. I nian var jag osäker på om jag verkligen ville gå på den här skolan då skolan inte haft så bra rykte och jag sedan velade jag mellan linjen jag går och en annan. Hade jag valt den andra linjen hade det blivit annan skola också. Men efter en titt på deras schema så var jag säker på att jag valt rätt.
Min linje har både "vanliga" ämnen och ämnen inriktade på just det här området. Då är det heller inte bara foto utan det är alltid från fotografi till teckna och måla till olika digitala program där man kan skapa saker.
Jag delar klass med sam media linjen och den ända skillnaden just nu är att vi har Estetisk Kommunikation och de har språk(japp jag slipper spanska på min linje!!!!!). Nästa år kommer de också få ha mer teoretiskt och vi mer praktiskt.
 
Men en sak också gymnasiet var inte ens i närheten av så läskigt som jag trodde. Det är typ likadant som förr förutom ny skola, nya klasskamrater och att jag måste åka buss(suck).
 
Hur jag är på att plugga... Jo jag skjuter upp allt till sista minuten och pluggar oftast inte till prov, hehe. Men jag har faktiskt blivit bättre på det. Vilket man kan se på att jag inte har något plugg att göra under lovet och det är då jag brukar ha plugg kvar som jag struntat i under terminen. Att jag valt en linje så passar mig bra är en anledning till att jag pluggar bättre men jag har också börjat skärpa mig mer i skolan(juste alla lärare på olandsskolan Johanna sköter sig nu).
/\
|
|
True shit!!!! Och ja jag vet att pilen sög men skitsamma.

Kommentarer
Design bye- Emma

Kommentera inlägget här:

Så vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Skriv något roligt:

Trackback


RSS 2.0